måndag 10 juli 2006

Vad är grejen med originalitet?

Vad är grejen med att det ska vara så svårt att vara orginell.
Att så många människor från så många olika ställen kan tänka så lika...

Här visas ett antal olika annonser med samma idé:
-Lightprodukter gör dig smal. Det kan vi visa med att flaskan är smal, och etiketten ramlar av!
-Bra idé! Att ingen tänkt på det tidigare!!




Kolla fler jämförelser

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

de va ingen brandfackla duuuu!

måndag, 10 juli, 2006  
Blogger Emanuel said...

faktiskt inte... kan inte vara bäst hela tiden....

måndag, 10 juli, 2006  
Anonymous wbts said...

Pepsi lyckades sämst. Deras flaska ser tjockare ut än någonsin. Som en jätteplufsig gubbe med litet huvud och för stora kläder.

måndag, 10 juli, 2006  
Blogger Tyskfan said...

Men, rent kommunikationsmässigt så är det inte konstigare än de "svävande" produkterna... dvs. lightprodukter där den rådande idén att vissa exakt HUR lätta de är, är genom att de lyfter från marken. Det är nästan lika självklart att kommunicera som att en röd prislapp betyder lågpris (oftast).
All heder åt innovativ reklam, men ibland måste man snabbt kunna fatta exakt vad det handlar om.

måndag, 17 juli, 2006  
Blogger Tyskfan said...

För övrigt står jag inte ett dugg för vad jag just skrev. Men det är nog så det funkar.
Skitreklam.

måndag, 17 juli, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home