Vad är grejen med att skicka in grejer?
Varför tror företag att man vill:
1. Klippa ut steckkoder eller samla korkar
2. Skicka in alla steckkoderna eller korkarna i ett stort kuvert till företaget
3. Få möjligheten att KÖPA en reklamprodukt
4. Thanks a bunch
Coca-Cola har kört med den varianten en massa gånger.
Det är lite som jultidningar - ju fler läsk-korkar du samlar desto tuffare grejer får du köpa. Om du samlar 10 korkar så kan du köpa ett mobilsnöre för 50:- eller ett fräscht väggur för 150:- och om du samlar 200 korkar så får du den fantastiska möjligheten att köpa en reklamprodukt i form av en cola-kyl för 1000:-, typ!
En sak är väl att skicka in grejer och få en reklammugg med Zoegas-loggan på, det finns det säkert folk som gillar, men att få köpa...
Detta tyder på en enorm tilltro till det egna varumärket, jag har svårt att tänka mig att det är speciellt många daglivarumärken som har den statusen..?
Tipstack till Sofia
6 Comments:
Jag vet tre: Coca-cola, Lypsyl och McDonald's.
Det värsta är ju att sakerna inte är särskilt billiga, "varsågod, nu när du har köpt flera av våra produkter får du köpa en t-shirt med halvsnyggt tryck för 129 kr". Nej tack, jag köper hellre en med snyggt tryck på HM för 98 kr.
nä...det värsta är faktiskt att det finns mäniskor som gör det...klipper, klistar, samlar, och viker sig trippelt för att få den kapsylen, streckoden etc...
de hjärnorna skulle lämnas kvar om inte till eftervärlden i alla fall vind för våg....
Fy fan... att du kan med.
Det är ungefär som att köpa en t-shirt med tryck utanför en konsert.
- Hur va konserten?
-Jo, den var OK, men den kostade ju 1000 spänn.
- Ahaa, vill du köpa en (svinful) tröja med "artisten" på för några hundra?
- ......
haha, min jobbarkompis klipper ur streck-koder o håller på, nu senast skulle hon få köpa en asful klocka. herregud.
Skicka en kommentar
<< Home