tisdag 18 mars 2008

Vad är grejen med bilreklam?

Nu är det dags att tänka ut en skön ny bilreklam:

• Vad tror ni om en bil som förvandlas till en spindel eller orm eller både och..?

• Ett gäng bilar som flyger omkring i luften och snurrar och grejer till rolig musik?

• Vad sägs om en bil som funkar som skateboard för en jättegubbe?

• Nu har jag det! En bil som blir jättetuff transformersrobot som åker skridskor!!


(Det värsta är ju att de är rätt tuffa...)









Tipstack till Åsa

5 Comments:

Anonymous Fjortondeapril said...

Bilreklamerna är ju det snyggaste som går på tv. Frågan är ju snarare vad som är grejen med alla jobbiga tyska tvättmedels- och rengöringsreklamer.

tisdag, 18 mars, 2008  
Blogger Blancaflor said...

Tråkigare är väl alla bilreklamfilmer där bilen (utan synlig förare) kör omkring i öknen eller på bergsvägar.

tisdag, 18 mars, 2008  
Blogger alowishes said...

Ah, jag råkade just snubbla in, och jisses så glad jag blev. Fint! Vad är grejen med RSS? I'll be back!

Däremot undrar jag - vad är grejen med svammel?

onsdag, 19 mars, 2008  
Blogger Just a Fair-y said...

Javisst är många bilreklamer skitsnygga...! riktigt bra! Det konstiga är att man gillar dem fastän de inte säger nånting alls om bilen de ska göra reklam för. Alla begriper ju att bilar endast kan åka framåt eller bakåt på sina fyra hjul, de åker inte skateboard eller skridskor. Och ändå tycker vi att de där reklamfilmerna är så fascinerande.

lördag, 22 mars, 2008  
Anonymous hjalle said...

Detta påminner mig om en sak jag tyckte var konstig i bilreklamerna för några år sedan, men som försvunnit lite nu: Alla bilar var minsann jättensnabba och tillverkarna skröt jättemycket med det (speciellt Volvo, tror jag det var, som hade en unge som ritade fartränder efter allting för att han var fartskadad).

Och? Vi har hastighetsbegränsningar överallt i det här landet. Vad spelar det för roll om en bil kan komma upp i 200 km/h om man ändå inte får köra så fort? Uppmanade de till lagbrott, eller tyckte de att man skulle åka på tyska Autobahn, eller vad då? Det var inte ens accelererationsförmågan de skröt om (vilken kan vara bra att ha även med hastighetsbegränsningar), utan just hur snabba bilarna var. Underligt.

Överlag är dagens bilreklamer för övrigt rätt snygga. Det gillar vi.

torsdag, 24 april, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home